Zpět

Hear Me!

Od: 15.09.2017
Do: 16.09.2017
Web: FESTIVAL GUIDE
Místo:
Vstupenky/informace: GoOut.cz

Dvoudenní festival volné improvizace Hear Me! se při svém pátém ročníku vrací z Pardubic a Ostravy zpět do Prahy. Hear Me! je putovním festivalem, jehož cílem je uvádět nejrůznější podoby současné improvizační a experimentální hudební scény a který je pořádán v rámci projektu Stará síť na novou hudbu. Toho se účastní pořadatelé tradičně netradičních zvukově-hudebních performancí v Praze, Českých Budějovicích, Pardubicích, Brně, Ostravě a Opavě.


Učinkující
NázevPopis/foto
ZSAMM

Po čtrnácti albech, na nichž hrála v různých projektech, vydala ve Vídni usazená slovinská zpěvačka, skladatelka, performerka a improvizátorka Maja Osojnik v roce 2016 své první, dlouho připravované sólové album Let Them Grow, které následně posbíralo jak nadšené reakce kritiky, tak různá ocenění. Byť v sobě tento „antroposofický striptýz duše“ snoubí mnohé motivy a přístupy z předcházejících kolaborací a kapel – a to v žánrovém rozpětí od folklóru k industriálu – tím primárním je na desce slovo, hlas a odvaha zpovědi, ale i její samozřejmost. Pod názvem Zsamm pak v koncertním, o poznání temnějším a agresivnějším provedení alba Maju Osojnik doprovází bubeník Patrick Wurzwallner a zvukařka Christina Bauer.

ZSAMM

Ken Ganfield

V Praze usazený americký zvukový experimentátor a improvizátor při svých vystoupeních využívá především modulární syntezátor a vytváří aleatorní kompozice, které se zabývají zvukem v různých stylech. Ví se o něm, že je vášnivým a také trochu tajemným sběratelem všemožných elektronických hejblátek, udělátek a překvapovátek a že je přesný jako gama nůž.

RUiNU

RUiNU je tříčlenná formace z okruhu vydavatelství KLaNGundKRaCH, specializující se na volnou improvizaci s hlukovými fragmenty a hudebními ruinami. Tvoří ho hráči na lo-fi elektroniku a ozvučené předměty Jan Klamm (Kaspar von Urbach, k!amm, No Pavarotti) a Ondřej Parus (Kaspar von Urbach, Power Triangle) a dechař Patrik Pelikán (Psychedelický flákač na odstřel). Pod názvem The Ruin Of Ruins v minulosti vystupovali jako doprovodná skupina písničkáře Rouilleuxe.

RUiNU RUiNU RUiNU

Jérôme Noetinger

Jérôme Noetinger, hudebník, filmař, vydavatel a organizátor, který proslul jako člen uskupení Metamkine, je jednou z nejvýraznějších postav francouzské experimentální elektroniky, především její improvizační části. Při svých vystoupení používá nejrůznější elektroakustické nástroje, mistrem a legendou je pak ve hře na páskový magnetofon. Nedílnou součástí jeho výbavy jsou také všemožné „fádní“ předměty, bordel a krámy, dalo by se říct, jako plastové kelímky, kousky dřeva či kovů, které nechává rezonovat na reproduktorech či je ozvučuje, aby z nich doslova vydoloval jejich autentický zvuk. Syrova a neklidná, taková jsou jeho vystoupení.

Jérôme Noetinger

Aude Romary

Violoncellistka Aude Romary se věnuje rovnou měrou improvizaci i současné vážné hudbě, přičemž v obou případech se zaměřuje především na ohledávání zvukové matérie, kterou lze z nástroje vytěžit. Protože pro ni hudba znamená krom zmiňovaného především pohyb, zabývá se převážně interdisciplinárními projekty – ať už se v nich hudba propojuje s tancem, textem či malbou. Od roku 2011 se zaměřuje na spojení hry na violloncelo a elektroakustické hudby, s Jérômem Noetingerem vystupuje v duu od roku 2014.

Zkraap

Francouzské power duo Zkraap je vynikajícím příkladem toho, že kombinace rocku a jazzu končí jazzrockem jen v těch nejsmutnějších případech. Výbušná směs melodických kytarových rifů Guillauma Gargauda a freejazového řádění bubeníka Speeta $ilexe jako by byla slovníkovým heslem fráze „utrhnout se ze řetězu“. Oba pánové, jejichž rozptyl z působení v dalších projektech sahá od hudby pro současný tanec přes grindcore až ke country, se nezastaví ani na vteřinu. Nepoužívají efekty, protože na to zkrátka není čas.

Zkraap

Poisonous Frequencies

Poisonous Frequencies je power trio, byť se do strhující energie jejich vystoupení plíživě – a podvratně – vkrádá instrumentální legrace a nadsázka. Petr Vrba objevuje možnosti elektrifikované trumpety přestrojené za elektrickou kytaru a Tomáš Procházka neustává ve svém hledání nejohavnějšího kytarového zvuku na světě. Didi Kern tluče do bubnu a bubnuje na všechno, co je po ruce.

Poisonous Frequencies


Hear Me!Hear Me!Hear Me!Hear Me!Hear Me!


Uložit tuto akci

Sdílet s přáteli: